Tijdens het MarketingOost Symposium delen topsprekers en experts hun kennis en ervaringen.
Keynotesprekers

Herman Konings
Herman Konings is master in de theoretische psychologie (KU Leuven) en beheerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt. Als trendanalist en consumentenpsycholoog geeft Herman een lezing over trendverschuivingen en toekomstverwachtingen.

Jeremy Smith
Jeremy Smith is a writer, speaker and consultant in sustainable tourism. He is the author of Transforming Travel - realising the potential of sustainable tourism (2018), and writes a fortnightly blog for World Travel Market. He provides communications and sustainability consultancy on issues ranging from climate change to overtourism for organisations including the UK National Parks, the city of Rotterdam, Tripadvisor, TUI and the European Travel Commission.

Signe Jungersted
Signe Jungersted is CEO and Founding Partner of Group NAO, an international innovation and strategy company that focuses on transformation across agendas and industries. Signe is a though leader in international destination and tourism development, especially with a focus to the need for a more integrated tourism approach. She has been at the forefront of Copenhagen’s transformation in approaching tourism development as former Director of Development with Wonderful Copenhagen. She was lead designer and author of the destination’s 2020-strategy, which declared the end of tourism and set a new course towards people-based growth and localhood for everyone. Signe has led innovative initiatives charging the Chinese market, co-creating visitor experiences with cultural institutions, partnering with startups and taking a deep dive into locals’ perception of tourism.
Workshops

Tijdens deze workshop gaat hij in op:
• Activiteiten van Duitsers op vakantie
• Waar boekt de Duitser?
• Waar zoekt Duitser?
• Waar hecht de Duitser waarde aan (service, prijs/kwaliteit, taal, informatievoorziening etc.)?
• Betalingsproblematiek

Tijdens deze workshop gaat zij in op:
• Cijfers over België en Vlaanderen
• Cijfers aankomsten naar Nederland
• Overeenkomsten & verschillen
• Wat wil de Vlaming dan wel?
• Heeft Twente het juiste product voor de Vlaming?

Nederlandse professionals hebben inmiddels meer dan 200 Europese merken ondersteund bij het opbouwen van hun online aanwezigheid in China. Denk hierbij aan het promoten van brands op platforms als WeChat, Sina Weibo, Baidu, Douyin en Xiaohongshu, maar ook aan het ontwikkelen van customized WeChat Mini Programs.
Meer weten en leren over de Chinese markt? Bezoek dan deze workshop!

Maak tijdens deze workshop kennis met de Leefstijlvinder. Zeven leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd en op vakantie behoefte aan hebben, en wat de verschillen hierin zijn. De één wil namelijk rust en regelmaat, de ander juist drukte en sensatie. Welke groepen wonen er in jouw regio? Wat zijn hun wensen en hoe kunnen ze het beste bereikt worden? Welke leefstijl(en) hebben jouw gasten? Leer hoe je dienst en communicatie hierop kunt afstemmen.

VisitOost is het overkoepelende merk voor Overijssel. In de fase oriënteren en inspireren van de Customer Journey willen we bij de nationale doelgroep tussen de oren komen. Vier vakantie in het oosten van Nederland! Wordt meegenomen in de wereld van VisitOost. Krijg de resultaten te zien en krijg een vooruitblik van de toekomst. Benieuwd naar hoe we de nationale gast naar ons gebied gaan trekken? Bezoek dan deze workshop.



Een hele praktische workshop, die inzicht geeft in de werking van Facebook, de belangrijkste algoritmes, tips om op te vallen in de tijdlijn, en enkele advertentietips. Ga na afloop direct aan de slag met jouw eigen marketing en weet je hoe je fans en Facebook te vriend houdt.

Martin van Kranenburg is één van Nederlands grootste conversiespecialisten en helpt graag anderen ondernemers en marketeers om van zoekers boekers te maken. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met het optimaliseren van websites. Martin heeft aan de wieg gestaan van bekende Nederlandse reiswebsites zoals D-reizen en Micazu.

Kruip in de huid van uw gast tijdens deze workshop over de Customer Journey. Wat zijn de overwegingen van gasten bij het kiezen voor een onderneming of regio? Welke stappen doorlopen gasten voor, tijdens en na het bezoek? Welke interacties hebben zij en via welke kanalen? Welke verwachtingen hebben gasten bij contactmomenten en worden die waargemaakt? Waar in de klantreis ervaren gasten drempels?
Deze workshop biedt een kennismaking met de Customer Journey en leert met een andere bril naar jouw dienst kijken.

Bolk Transport is een veelzijdig internationaal transportbedrijf en met 350 zeer betrokken medewerkers actief in exceptioneel transport, huiftransport, distributie en containervervoer. Bolk is initiatiefnemer van Combi Terminal Twente, de containerterminal in Hengelo die Twente verbindt met de zeehaven Rotterdam. Daarnaast probeert Bolk via de vereniging Port of Twente te helpen in het aantrekken van logistieke bedrijven naar Twente zodat nieuwe werkgelegenheid wordt gecreëerd.