Spekers inspiratiepraat

Tijdens de MarketingOost Symposium Week delen topsprekers en experts hun kennis en ervaringen tijdens de inspiratiepraat.

Nicholas Hall

Founder & CEO - Digital Tourism Think Tank

As founder and CEO of the Digital Tourism Think Tank Nicholas is widely considered as one of the world’s leading experts on digital trends and transformation in the field of tourism.
With two decades of experience, there is hardly any DMO that Nicholas has not advised. He has been personally behind change for so many DMOs and continues to drive the conversation around industry trends today.
Nicholas continues to grow and develop the DTTT, helping it to evolve beyond digital to tackle existential topics, such as sustainable leadership. He also continues to speak at leading industry conferences on the biggest trends impacting the industry, as well as working on exciting projects and initiatives, together with public sector organisations who want to change the leisure economy for good.
Most recently, Nicholas attention has turned to industry recovery in a post-covid, where he has led a number of initiatives to help the industry to rebuild, pivot and gain inspiration around the opportunity to innovate and rebuild.

Jos Vranken

Algemeen directeur NBTC Holland Marketing

Jos Vranken is algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Daarvoor was hij actief in uiteenlopende functies in en om de gastvrijheidssector; zowel in binnen- als buitenland. NBTC is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, positionering en marketing van de bestemming Nederland en de inzichten uit data-analyse en onderzoek die daarvoor nodig zijn. Hij is daarnaast onder andere bestuurlijk actief binnen Gastvrij Nederland en de European Travel Commission en heeft toezichthoudende rollen bij de KNVB en de Economic Board Duin- & Bollenstreek. Meer lezen over Perspectief Bestemming Nederland 2030? www.Perspectief2030.nl

Merlijn Pietersma

Leisure Strateeg, ZKA Strategy

Sociale afstand én toch gelukkige gasten? Is dat mogelijk? Merlijn Pietersma neemt je mee langs een aantal actuele behoeften van vrijetijdsconsumenten. Als ondernemers in staat zijn op die behoeften in te spelen worden gasten gelukkig. Merlijn vertelt hoe ondernemers dit succesvol kunnen doen.
Merlijn werkte 10 jaar in Overijssel als vakantieparkmanager. Na 5 jaar belangenbehartiging voor RECRON verbond hij zich aan ZKA Strategy. Hier adviseert hij ondernemers en overheden in toerisme en recreatie. Met zijn team en opdrachtgevers ontwikkelt hij concepten, perspectieven en praktische strategieën voor bedrijven en bestemmingen.

Tafelgasten MarketingOost Symposiumshow

Tijdens de MarketingOost Symposiumshow wordt onder leiding van André van der Zee gesproken over het thema van deze week met:

Roy de Witte

Gedeputeerde provincie Overijssel

Conrad van Tiggelen

Directeur Strategy & Branding, NBTC Holland Marketing

Evelyn Borgsteijn

Directeur-bestuurder MarketingOost

Tim Lammers

ondernemer Kibeco

Margé Hans

Restaurant De Rheezerbelten

Overige sprekers MarketingOost Symposium Week

Alice Voorhorst

Manager Branding MarketingOost

VisitOostpraat: Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands.

Via VisitOost.nl vermarkten we Overijssel. Overijssel heeft veel te bieden. Stad en Land, cultuur én natuur. Waar andere provincies vaak bekend staan om één eigenschap, heeft Overijssel een ongelooflijk divers en onbekend aanbod. Het aanbod van Overijssel is vaak on-Nederlands en wordt daardoor het ontdekken waard.

Hoe wij dat doen? Dat ziet en hoort u tijdens onze VisitOostpraat.

Wieteke Kalkema

Adviseur Kennis en Onderzoek MarketingOost

Kennispraat: Welke kans ziet u voor Overijssel?

De kansenkaart visualiseert data over de vrijetijdseconomie van Overijssel. Doel? Nieuwe mogelijkheden ontdekken voor de ontwikkeling van gebieden en aanbod. Deze sessie geeft een inkijkje in deze nieuw ontwikkelde kansenkaart en wat u er allemaal mee kan!